تشریفات عروس

خدمات مجالس و عروسی

تشریفات عروس

خدمات مجالس و عروسی

تهیه گیفت عروسی برای مهمانان

هدیه عروس و داماد به مهمانان در شب عروسی 

گیفت عروسی، هدایای کوچکی است که به عنوان قدردانی از میهمانان از طرف عروس و داماد در طی یک مراسم به مهمانان مجلس عقد یا عروسی هدیه می شود.

تاریخچه گیفت عروسی 

سنت توزیع گیفت های عروسی بسیار قدیمی است. اعتقاد بر این است که اولین کادو عروسی باید در شب عروسی به مهمانان عرضه شود این سنت میان اشرافیان اروپایی رایج بوده و به عنوان یک سنت معروف شناخته می شده. گیفت عروسی یک جعبه کوچک بوده که از جنس بلور، چینی و یا سنگ های قیمتی ساخته شده است. محتوای این جعبه های گرانبها عموماً مکعب های قند یا شیرینی های ظریف، که نمادی از ثروت بوده است.
برای قرن ها، بادام به طور معمول در مهمانان عروسی توزیع می شد تا دلالت بر زندگی جدید داماد داشته باشد. در قرن سیزدهم، بادام های پوشیده شده از شکر، معروف به کنفیه، معرفی شدند. Confetti به زودی به بادام های قندی تبدیل شد، که در یونان باستان آغاز شد و از داستان Demophon، پادشاه آتن که همسرش درگذشت و درخت بادام  را به معنی زندگی دوباره قلمداد کرد، الهام گرفت. این رسم الان نیز در عروسی ها به شکل مدرن انجام می شود. به طور سنتی، پنج عدد بادام در جعبه قرار داده شده و یا با پارچه ای زیبا پیچیده می شوند که نشان دهنده باروری، طول عمر، ثروت، سلامتی و خوشبختی است. تلخی بادام و شیرین بودن آب نبات روکش شده استعاره ای برای تلخی شیرین یک ازدواج است.
امروزه هدایا به میهمانان معمولاً به عنوان گیفت عروسی شناخته می شوند و در فرهنگ های سراسر دنیا به اشتراک گذاشته می شوند. گیفت عروسی به بخشی از برنامه ریزی پذیرش عروسی تبدیل شده است. گیفت های عروسی متنوع است و معمولاً موضوع یا فصل، این رویداد را تکمیل می کند. گیفت کلاسیک می توانند از بادام با قند کلاسیک یا شکلات آغشته شده باشد یا شمع و صابون های معطر، گلدان های کوچک و... متغیر باشند. روندهای مدرن هدیه عبارتند از: CD با موسیقی مورد علاقه عروس و داماد، جعبه های پر شده از آب نبات های رنگی یا قاب عکس نقره ای با عکسی از این زوج. هدایا همچنین ممکن است با نام، نام خانوادگی یا تاریخ عروسی تهیه شده باشد. شکلات ها به شکل های خلاقانه ترکیبی از گیفت های کلاسیک با مضامین مدرن، همراه با جلوه های شخصی شده، استفاده و به مهمانان عرضه می شود. 

گیفت مراسم عروسی

انتخاب و خرید گیفت عروسی

انتخاب گیفت ها برای میزبانان یک موضوع شخصی است، که ممکن است برای این رویداد گیفت مهمانی بخرند یا نخرند. عوامل اصلی در این تصمیم گیری بودجه، تعداد میهمانان، طول عمر یا ماندگاری مورد نظر و مدت زمان موجود برای تهیه یا خرید نکاتی است که عروس داماد باید به آن ها توجه نمایند. ماندگاری این هدیه، بستگی به این دارد که آیا آن خوراکی است یا نه، انتخاب گل هم می تواند گزینه ای باشد ولی گل های تازه امکان از بین رفتن دارند. 

درست کردن گیفت عروسی توسط عروس 

بعضی از عروس ها هم تصمیم می گیرند گیفت های خود را خودشان برای مراسم عروسی درست کنند که این کار نیاز به زمان و برنامه ریزی مناسب دارد. ایده های منحصر به فرد زیادی برای تهیه ی این گیفت ها وجود دارد که بسته به انتخاب افراد این ایده ها متفاوت می باشد.

ایدها و انتخاب های دیگر برای تهیه گیفت عروسی 

بعضی از این گیفت ها به معنای کادو یا گیفت ماندگار در نظر گرفته نمی شود. نمونه ها از آن ها شامل، کلاه های مهمانی، بالن ها، کراکرهای کریسمس، لیزهای پلاستیکی، میله های درخشان، حباب، و جاروها و انواع خوراکی ها مثل جعبه های شکلات و نقل و...  می باشد.

هدیه های خوشگل جشن عروسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.